Skip to main content

SIEMdig: “Κοινωνική ένταξη και συναισθηματική ωριμότητα των νεότερων συμμετεχόντων της κοινωνίας που βοηθούνται από ψηφιακά ικανούς εκπαιδευτικούς”

23 Μαρτίου 2024
SIEMdig: “Κοινωνική ένταξη και συναισθηματική ωριμότητα των νεότερων συμμετεχόντων της κοινωνίας που βοηθούνται από ψηφιακά ικανούς εκπαιδευτικούς”

Το SIEMdig, είναι ένα ευρωπαϊκό έργο, συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA220-SCH, με περίοδο υλοποίησης δύο ετών (01 Δεκεμβρίου 2023 έως 30 Νοεμβρίου 2025). Το έργο συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο της Εθνικής Εκπαιδευτικής Επιτροπής της Κρακοβίας (Πολωνία) με στόχο τον επαναπροσδιορισμό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω της ψηφιακής καινοτομίας, της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και της εμπλοκής της κοινότητας.

Το έργο ενσωματώνει μια πολύπλευρη προσέγγιση για την αντιμετώπιση των σύγχρονων
προκλήσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στον πυρήνα του, επιδιώκει να ενδυναμώσει τους
εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τα ψηφιακά εργαλεία και τους πόρους που είναι απαραίτητοι για να ενισχύσουν την ψηφιακή τους ικανότητα και να γίνουν ενταγμένοι στο ψηφιακό περιεχόμενο. Οι κύριοι στόχοι του έργου είναι τρεις:
1. Υποστήριξη των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Το SIEMdig θα εξοπλίσει τους εκπαιδευτικούς με ψηφιακά εργαλεία και πόρους, μαζί με ολοκληρωμένες οδηγίες, ώστε να ενισχύσουν την ψηφιακή τους επάρκεια, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να περιηγηθούν καλύτερα στο ψηφιακό τοπίο της σύγχρονης εκπαίδευσης.
2. Προώθηση της αποδοχής και της ενσυναίσθησης μεταξύ των μαθητών: Μέσω μιας διαδραστικής ψηφιακής πλατφόρμας αφήγησης ιστοριών, το SIEMdig στοχεύει στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της αποδοχής μεταξύ των νεαρών μαθητών, παρουσιάζοντας πραγματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν μειονεκτούντα άτομα. Αυτές οι ιστορίες, σε συνδυασμό με πόρους για την υποστήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών και ρουμπρίκες σχεδιασμένες να προκαλούν ευαισθητοποίηση και ενσυναίσθηση, επιδιώκουν να καταρρίψουν τους κοινωνικούς φραγμούς και να προωθήσουν την ενσωμάτωση.
3. Προώθηση της κοινοτικής εμπλοκής: Το SIEMdig σχεδιάζει να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ σχολείων και κοινοτήτων διευκολύνοντας τον διάλογο και την κατανόηση των προκλήσεων των παιδιών. Με την εμπλοκή της ευρύτερης κοινότητας, το έργο στοχεύει στην προώθηση της ένταξης πέρα από το σχολικό περιβάλλον, δημιουργώντας ένα υποστηρικτικό οικοσύστημα για την ευημερία όλων των παιδιών.

Τα προγραμματισμένα κύρια αποτελέσματα του έργου περιλαμβάνουν:
1. Αποθετήριο ψηφιακών πόρων για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών ώστε να γίνουν ενταγμένοι στο ψηφιακό περιεχόμενο, επιτρέποντάς τους να παραδίδουν δυναμικά και ελκυστικά μαθήματα.
2. Διαδραστική πλατφόρμα ψηφιακής αφήγησης με αφηγήσεις που αναδεικνύουν τις προκλήσεις της πραγματικής ζωής που αντιμετωπίζουν οι μειονεκτούντες μαθητές. Συνοδευόμενες από ρουμπρίκες για τους εκπαιδευτικούς, οι ιστορίες αυτές θα χρησιμεύσουν ως καταλύτες για ενσυναίσθηση και κατανόηση.
3. Οδηγός για την κοινωνική ένταξη που θα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και την κοινότητα για την προώθηση της κοινωνικής ένταξης και την καλλιέργεια μιας κουλτούρας αποδοχής και ενσυναίσθησης εντός και εκτός σχολείων.
4. Πρόγραμμα κατάρτισης σε εκπαιδευτικούς για την εξοικείωσή τους με τη διαδραστική
πλατφόρμα ψηφιακής αφήγησης, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά τις δυνατότητές της στην τάξη.

Εκτός από το συντονιστικό οργανισμό, η κοινοπραξία περιλαμβάνει 7 οργανισμούς-εταίρους:
Zdruzhenie za evropska edukacija i mobilnost AMETA Veles (Βόρεια Μακεδονία), Εκπαιδευτήρια Δούκα (Ελλάδα), Associació de Programes Educatius Open Europe (Ισπανία), Fondazione Istituto dei Sordi di Torino ONLUS (Ιταλία), Ίδρυμα Θαλής (Κύπρος), Κέντρο Ανάπτυξης της Περιφέρειας Σχεδιασμού Vardar (Βόρεια Μακεδονία) και Liceul Teoretic “Tudor Arghezi” (Ρουμανία).

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο SIEMdig, επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα:
https://siemdig.uken.krakow.pl/