Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώριση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Στάση Ζωής
Με βιωματικές δραστηριότητες προσαρμοσμένες σε κάθε ηλικία, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ καλλιεργεί στα παιδιά, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο και το ΙΒ, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες για να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα με ενσυναίσθηση και χαρακτηριστικά υπεύθυνου πολίτη.
Με μια ματιά
Το πρόγραμμα «Στάση Ζωής» που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια σε όλες τις βαθμίδες του Σχολείου μας, περιλαμβάνει στοχευμένες δράσεις, προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε ηλικιακής ζώνης.
Στόχος του είναι να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σε έξι βασικά θέματα:
- Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη
- Οικολογία και Περιβάλλον
- Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
- Πολιτισμός
- Εθελοντισμός και Κοινωνική Προσφορά
- Ανθρώπινα Δικαιώματα
Κοινωνική – Συναισθηματική Ανάπτυξη
Μέσα από ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες, μαθαίνουμε στα παιδιά πώς να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να τα συνδέουν με το περιβάλλον στο οποίο αλληλεπιδρούν και να τα διαχειρίζονται, ενισχύοντας παράλληλα, την ενσυναίσθησή τους.
Τους μαθαίνουμε να αναλαμβάνουν υπευθυνότητες, χτίζοντας την αυτοεικόνα τους και να χρησιμοποιούν ειδικές τεχνικές ενεργητικής ακρόασης και επίλυσης συγκρούσεων.
Η ελεύθερη έκφραση των ιδεών, η αποδοχή της διαφορετικότητας συνθέτουν την κοινωνική και συναισθηματική τους ενδυνάμωση.
Επίσης, βασική μας μέριμνα είναι να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους, προκειμένου να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τη ματαίωση, την αποτυχία και την απόρριψη.
Τα παιδιά δυναμώνουν ενεργά την προσωπικότητά τους με δράσεις γύρω από τις σχέσεις των δύο φίλων, τις εξαρτήσεις, τις αγχογόνες καταστάσεις, τις παρενοχλήσεις, τον εκφοβισμό κλπ.
Οικολογία – Περιβάλλον
Διδάσκουμε μια νέα περιβαλλοντική-οικολογική συνείδηση με ηθική και ευαισθησία, λόγω της παγκόσμιας οικολογικής κρίσης.
Στα περιβαλλοντικά προβλήματα, που επεξεργαζόμαστε με τους μαθητές μας, συγκαταλέγονται η περιβαλλοντική ρύπανση, η κλιματική αλλαγή, η τρύπα του όζοντος, η αποψίλωση των δασών, η ερημοποίηση, η εξαφάνιση βιολογικών ειδών, η όξινη βροχή.
Με βιωματικές δραστηριότητες προωθούμε την ανακύκλωση, την κομποστοποίηση (με δικό μας κομποστοποιητή), τη διαχείριση των απορριμμάτων, την προστασία των δασών και των υδάτινων πόρων, καθώς και την εξοικονόμηση ενέργειας.
Για παράδειγμα, τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στον καθαρισμό της παραλίας του Σχοινιά, φυτεύουν δέντρα στην Πεντέλη και προτείνουν μέτρα οικολογικής μετακίνησης στις πόλεις σε στενή συνεργασία με τη τοπική αυτοδιοίκηση και στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού οικολογικού διαγωνισμού Ecomobility.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Σημαντικό μας μέλημα είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αναπτύξουν κουλτούρα ασφαλούς και δημιουργικής πλοήγησης στο διαδίκτυο.
Μέσα από εστιασμένες δράσεις σε όλες τις βαθμίδες, εκπαιδεύουμε τα παιδιά στη χρήση του υπολογιστή, ως εκπαιδευτικό εργαλείο, ενώ παράλληλα, ενημερώνουμε προληπτικά για ζητήματα εθισμού ή αποξένωσης από την αλόγιστη χρήση του και τα διαδικτυακά παιχνίδια, για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και τη διατήρηση της ιδιωτικότητάς τους.
Εκτός από τις δραστηριότητες που διοργανώνουμε, έχουμε πραγματοποιήσει σχετικές ομιλίες για παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς από τον κ. Μανώλη Σφακιανάκη, τον κ. Κωνσταντίνο Σιώμο και άλλους ειδικούς επιστήμονες.
Πολιτισμός
Σκοπός μας είναι να διοργανώσουμε δράσεις που να προάγουν την πολιτιστική μας ταυτότητα και κληρονομιά, σε συνεργασία με πολιτιστικούς φορείς.
Κάθε χρόνο, προγραμματίζουμε και υλοποιούμε εκδηλώσεις σχετικές με θέατρο, κινηματογράφο, μουσική, εικαστικά, αφιερώματα σε πνευματικές προσωπικότητες κλπ.
Επιτροπές μαθητών μας συμμετέχουν σε διεθνή συνέδρια για τη διαπραγμάτευση και επίλυση θεμάτων της επικαιρότητας (Model United Nations), σε αγώνες Ρητορικής, σε ανταλλαγές με σχολεία του εξωτερικού (π.χ. Saheti School Νοτίου Αφρικής) και σε συνέδρια πολιτιστικού περιεχομένου, όπως το Μεσογειακό Μαθητικό Συνέδριο, που διοργανώνεται κάθε χρόνο με ειδικό πολιτιστικό θέμα.
Εθελοντισμός – Κοινωνική Προσφορά
Η κοινωνική προσφορά, όπως εκδηλώνεται μέσα από τον εθελοντισμό, βρίσκεται στο επίκεντρο των δράσεών μας.
Ήδη από τη νηπιακή ηλικία, τα παιδιά εξοικειώνονται με την έννοια της προσφοράς με διάφορες ευκαιρίες που προκύπτουν τακτικά, όπως η Action Aid και το Race for the Cure.
Η ενίσχυση σωματείων, η συμμετοχή σε κοινές δράσεις με παιδιά με ειδικές ανάγκες, οι επισκέψεις σε χώρους όπου ζουν και κινούνται άτομα με νοητική υστέρηση, η διοργάνωση εκδηλώσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας, η φιλοξενία και εμψύχωση των αθλητών των Special Olympics, είναι το έναυσμα που παρέχουμε στους μαθητές μας προκειμένου να υιοθετήσουν εθελοντική συμπεριφορά σε όλη τους τη ζωή.
Ανθρώπινα Δικαιώματα
Στόχος μας είναι να αναπτύξουν οι μαθητές μας ένα πνεύμα διαλλακτικότητας και ανεκτικότητας προκειμένου να εξαλείψουμε στερεότυπα και προκαταλήψεις αλλά και να αποτινάξουμε ρατσιστικές αντιλήψεις και συμπεριφορές από την κοινωνία του μέλλοντος.
Επιδιώκουμε οι μαθητές μας να είναι έγκαιρα ευαισθητοποιημένοι και ενήμεροι για τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και τις ποικίλες παραβιάσεις τους.
Επιμένουμε να αποκτήσουν το αναγκαίο δημοκρατικό ήθος, αλλά και το ψυχικό σθένος που προσφέρει η επίγνωση πως η ατομική προσπάθεια μπορεί να επιφέρει σημαντικές αλλαγές.
Έτσι θα μπορέσουν να αντιταχθούν με αποφασιστικότητα απέναντι σε όποια μορφή παραβίασης αντιμετωπίσουν στη ζωή τους ή αντιληφθούν να συμβαίνει σε άλλους, θέτοντας σημαντικούς περιορισμούς στην ανεξέλεγκτη δράση και παραβατικότητα ατόμων και ομάδων.