fbpx
Skip to main content

COMMIX: η ολοκλήρωση του έργου για τη δημιουργική αξιοποίηση των κόμικς

6 Δεκεμβρίου 2020
COMMIX: η ολοκλήρωση του έργου για τη δημιουργική αξιοποίηση των κόμικς

teach inc 1

Στο πρόγραμμα COMMIX συμμετείχαν 8 εταίροι (Institute of Technology and Development Foundation (Βουλγαρία) –Συντονιστής-, Centre for Advancement of Research and Development in Educational Technology LTD – Cardet (Κύπρος), Εκπαιδευτήρια Δούκα (Ελλάδα), Meath Community Rural and Social Development Partnership Limited (Ιρλανδία), Innovade Li LTD (Κύπρος), Universitatae din Pitesti (Ρουμανία), Spoleczna Akademia Nauk (Πολωνία), University of Split (Κροατία)) από 7 Ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίοι πιστεύουν ότι μέσω της συνεργασίας η χρήση διαδραστικών κόμικς στην εκπαίδευση μπορεί να έχει θετική επίδραση και να βελτιώσει ουσιαστικά την απόκτηση δεξιοτήτων σχολικού γραμματισμού, φυσικών επιστημών και των υπολοίπων τεχνολογιών, γενικότερα, τόσο σε μαθητές ηλικίας 11-16 ετών όσο και σε μαθητές με μεγάλο κίνδυνο εγκατάλειψης του σχολείο. Η χρήση των κόμικς και οι διαδραστικές τεχνολογίες μπορούν να εμπνεύσουν τους μαθητές ώστε να γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί ιστοριών (και όχι παθητικοί αναγνώστες), να υποστηρίξουν την ανάπτυξη κριτικής σκέψης εντός του πλαισίου των ψηφιακών μέσων και να βελτιώσουν και να επεκτείνουν την απόλαυση της ψηφιακής αφήγησης. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 10/2016 μέχρι 9/2018.

Το έργο είχε τους ακόλουθους στόχους:

  • να αντιμετωπίσει τα χαμηλά επίπεδα γραμματισμού και να εισάγει τους μαθητές με αυξημένες πιθανότητες εγκατάλειψής του,
  • να εμπνεύσει τους μαθητές να γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί των δικών τους ιστοριών (ατομικά ή συνεργατικά),
  • να βελτιώσει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων κριτικής σκέψης στη χρήση ψηφιακών μέσων,
  • να παρέχει καινοτόμες μεθόδους, οδηγίες για καλύτερες πρακτικές και στρατηγικές ώστε να επιτυγχάνεται η χρήση κόμικς και ψηφιακής αφήγησης στην εκπαίδευση,
  • να ενθαρρύνει όλους τους ενδιαφερόμενους να χρησιμοποιήσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές βασισμένες στα ΤΠΕ και άλλους πόρους ώστε να βελτιώσουν την αναγνωστική συμπεριφορά, να ενθαρρύνουν την ανάγνωση και να αναπτύξουν τις αναγνωστικές δεξιότητες,
  • να εμπνεύσει, να καθοδηγήσει και να διευκολύνει τη χρήση των κόμικς στην εκπαίδευση δημιουργώντας κοινότητες μέσα από τη χρήση των Web.2.0 τεχνολογιών,
  • να εφαρμόσει τρόπους στους οποίους η τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει την χρήση των κόμικς και να δεσμευτεί με διάφορες εφαρμογές και για διάφορους αναγνώστες.

Τα αποτελέσματατου έργου είναι τα ακόλουθα:

  • Η μελέτη των κόμικς ως λογοτεχνικό είδος. Συλλογή αξιοσημείωτων έργων στις χώρες των εταίρων και διερεύνηση τρόπων αξιοποίησης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  • Οδηγίες και ιδέες για τη χρήση κόμικς με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων. Συγκεκριμένα, το project παρήγαγε ένα λεπτομερές εγχειρίδιο με ιδέες για το πώς τα κόμικς θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη καθώς και υλικό που αφορά την ανάπτυξη δεξιοτήτων.
  • Πρόγραμμα μαθημάτων και διδακτικές ενότητες για εκπαιδευτικούς. Σχεδιάστηκε μια σειρά εργαστηρίων τα οποία απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς από διαφορετικά επίπεδα ώστε να λειτουργήσουν ως υποστηρικτικό υλικό για τη χρήση των κόμικς στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι διδακτικές ενότητες είναι επίσης διαθέσιμες on-line για εφαρμογή σε διδασκαλία εξ αποστάσεως.
  • Online διδακτικές ενότητες και ελεύθερα προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό. Όλες οι πηγές, οι οδηγίες και τα προγράμματα είναι διαθέσιμα διαδικτυακά. Το υλικό είναι διαθέσιμο στην πλατφόρμα COMMIX e-learning.

Στο πλαίσιο του έργου διοργανώθηκαν 4 συναντήσεις των εταίρων που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα (EL), Λευκωσία (CY), Pitesti (RO) και Σόφια (BG).

Τμήμα Έρευνας και Καινοτομίας, 28/09/2018