Περιέργεια, χαρά, νοσταλγία, άγχος. Λέξεις που περιγράφουν πολλές φορές τα συναισθήματά μας κατά την έναρξη της καινούργιας ακαδημαϊκής περιπέτειας που ονομάζεται πανεπιστήμιο. Νέα πρόσωπα, νέα μαθήματα, νέες προοπτικές, κάτι που στην αρχή μοιάζει με ένα αγεφύρωτο χάσμα…
Ο Σεπτέμβριος για εμένα τελείωσε με ένα ταξίδι στο Λονδίνο – μια οικεία και αγαπημένη πόλη. Ένα πολύ διαφορετικό, ωστόσο, ταξίδι που ήταν στην πράξη μετακόμιση, αρχή μιας νέας ζωής. Έφτασε για εμένα η πολυαναμενόμενη ώρα της μετάβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στο Imperial College, μία νέα αρχή που μου προκαλούσε ιδιαίτερο άγχος. Θα μπορούσα να ανταπεξέλθω στη δυσκολία της πανεπιστημιακής Φυσικής; Θα μπορούσα να ξεπεράσω το πολιτισμικό χάσμα που χώριζε εμένα και τους καινούργιους μου συμφοιτητές; Θα μπορούσα να προσαρμοστώ στη φοιτητική ζωή της μεγαλούπολης του Λονδίνου; Ετοιμαζόμουν να αντιμετωπίσω μια μεγάλη πρόκληση…
Γρήγορα μετά την άφιξή μου έφτασε η ώρα της πρώτης κοινωνικής εκδήλωσης που διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο. Μια ομαδική δραστηριότητα των πρωτοετών φοιτητών, χωρισμένων σε ομάδες διαδέχτηκε τις ομιλίες μαθητών μεγαλύτερων ετών. Γέλιο, αστεία και στόχος η κατασκευή εντυπωσιακών πύργων με τη χρήση χάρτινων καλαμακίων – εντυπωσιάστηκα από την ευκολία της συναναστροφής με τους συμφοιτητές μου. Μέσα από τις δημιουργικές κατασκευές και την ομαδικότητα καταφέραμε να γνωριστούμε καλύτερα. Το Imperial έχει μεριμνήσει για την εξομάλυνση της προσαρμογής μας στην καινούργια εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα, μέσα από την διοργάνωση πληθώρας δραστηριοτήτων, τόσο για το σύνολο των πρωτοετών φοιτητών, όσο και για τους φοιτητές στο τμήμα της Φυσικής, επιτρέποντάς μας έτσι να ενταχθούμε ομαλά στη νέα μας καθημερινότητα.
Αποκορύφωμα, ωστόσο, των δραστηριοτήτων αποτελεί το ετήσιο Welcome Fair. Το Welcome Fair είναι ένας από τους σπουδαιότερους θεσμούς της φοιτητικής κοινότητας του Imperial και αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους πρωτοετείς να γνωρίσουν τις μαθητικές κοινότητες, ομάδες και ομίλους και να έχουν τη δυνατότητα είτε να ασχοληθούν βαθύτερα με αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν είτε να γνωρίσουν νέα! Κάθε μία από τις 340 μαθητικές κοινότητες/ομίλους/ομάδες του Πανεπιστημίου δημιουργεί έναν πάγκο, όπου παρουσιάζει στους νέους φοιτητές τις δραστηριότητές της. Η συμμετοχή σε μαθητικές κοινότητες θα μου επιτρέψει, όπως και στα μαθητικά μου χρόνια στο Σχολείο, να ασχοληθώ εκτενέστερα με τις κλίσεις μου, αλλά και να γνωρίσω ανθρώπους που μοιράζονται τα ενδιαφέροντά μου – να αποκτήσω μια νέα «οικογένεια» μέσα στον τεράστιο φοιτητόκοσμο του Imperial.
Η έναρξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μου επιφύλασσε και μια νέα, πολύ διαφορετική ακαδημαϊκή αρχή. Η τάξη των 10 ατόμων στο ΙΒ πλέον διευρύνθηκε σε μία διάλεξη 250 φοιτητών. Η ιδέα του απρόσωπου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος σε συνδυασμό με την αυξημένη δυσκολία της πανεπιστημιακής Φυσικής συνιστούσαν μια πρωτοφανή δυσκολία στο ακαδημαϊκό μου ταξίδι. Το Imperial, όμως, φροντίζει να μας εφοδιάσει κατάλληλα για τη νέα αυτή πρόκληση. Το απρόσωπο κλίμα της διάλεξης εξαφανίζεται μέσα από μια πληθώρα ακαδημαϊκών θεσμών που αποσκοπούν στην ενίσχυση της ομαδοσυνεργατικότητας μεταξύ των φοιτητών, την επικοινωνία τους με το προσωπικό, καθώς και την επίλυση ιδιαίτερα σύνθετων προβλημάτων. Η δημιουργία μικρών ομάδων φοιτητών για την παροχή ακαδημαϊκής βοήθειας, η εξονυχιστική αφοσίωση στην εξέλιξη κριτικής σκέψης μέσα από την αντιμετώπιση δύσκολων προβλημάτων, καθώς και η συνεχής διαθεσιμότητα των ακαδημαϊκών του τμήματος Φυσικής του Imperial για την παροχή υποστήριξης συμβάλλουν καταλυτικά στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που πλέον χαρακτηρίζονται απαραίτητες στον επιστημονικό, ακαδημαϊκό και εργασιακό τομέα. Η διοργάνωση δραστηριοτήτων και η συνύπαρξη στην κοινότητα Φυσικής που απαρτίζεται από όλους τους μαθητές του τμήματος και τους φίλους της Φυσικής επιτρέπει την ενδυνάμωση των δεσμών μεταξύ των φοιτητών, καθώς και την ύπαρξη μιας ενωμένης ομάδας με κοινό σκοπό την εξερεύνηση των μυστηρίων που επιφυλάσσει το σύμπαν μας.
Σημαντικά εφόδια σε αυτό το ταξίδι, οι γνώσεις, δεξιότητες και αξίες που απέκτησα στην πρώτη μου εκπαιδευτική οικογένεια, το Σχολείο μου. Τόσο σε εκπαιδευτικό επίπεδο, στο πλαίσιο του προγράμματος ΙΒ, όπου μάθαμε να διαβάζουμε, να κάνουμε έρευνα και εργασίες σαν να είμαστε ήδη στο Πανεπιστήμιο, όσο και στο ευρύτερο ακαδημαϊκό και κοινωνικό επίπεδο που μέσα από τη συμμετοχή μας σε ομάδες, ομίλους, διαγωνισμούς και σειρά δράσεων, αναπτύξαμε κλίσεις αλλά και μάθαμε να δουλεύουμε ομαδοσυνεργατικά για την επιδίωξη ενός κοινού στόχου.
Καθώς εισέρχομαι όλο και περισσότερο σε αυτό το διασυμπαντικό ταξίδι της Φυσικής, ξεκινάω νέες περιπέτειες που εντάσσονται σε αυτό το καινούργιο κεφάλαιο της ζωής που τιτλοφορείται τριτοβάθμια εκπαίδευση- ένας εξίσου πρωτοφανής κόσμος, με καινούργια πρόσωπα, νέες, αλλά ταυτόχρονα και ακόμα περισσότερες προκλήσεις. Αδημονώ να εξερευνήσω τα αναρίθμητα ερωτήματα της Φυσικής και να απολαύσω τη φοιτητική ζωή και με την ακατάπαυστη υποστήριξη της κοινότητας του Imperial αισθάνομαι πως βαδίζω σε ένα μονοπάτι γεμάτο προοπτικές. Επειδή μέχρι πέρσι, ήμουν στη θέση σας και με συγκίνηση γράφω αυτό το άρθρο ως πρώην αρχισυντάκτης της G-NEWS και στη συνέχεια της D-NEWS, σας προτρέπω να εκμεταλλευτείτε όλες τις ευκαιρίες που σας δίνει το Σχολείο και να επιλέξετε να σπουδάσετε αυτό που πραγματικά αγαπάτε!
Φίλιππος-Ακύλας Καλούδης,
Πρωτοετής φοιτητής
MSc in Physics with Theoretical Physics, Imperial College London
16 Ιουνίου 2025
Η ΜΑΧΗ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΕΙΡΗΝΟΪΟ
16 Ιουνίου 2025
Το κλάμα της μάνας και ο ξεριζωμός
16 Ιουνίου 2025
Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση : Νέοι ορίζοντες
3 Μαρτίου 2025